Köp- och leveransvillkor

Beställning och betalning

Beställningar kan endast göras av företag på lundgrensonline.se. Mottagare är Lundgrens Online AB - 559203-0323.

Betalning sker mot faktura - 20 dagar netto.

Var levererar vi?

I dagsläget levererar vi fruktkorgar till Göteborg med omnejd samt Kungälv med omnejd.

När levereras fruktkorgen?

Vi levererar fruktkorgarna på måndagar (och i vissa fall även onsdagar till företag som har större leveranser).

Hur sker leveransen?

Varorna körs ut av vår egen personal i egna skåpbilar eller lastbilar, märkta med Lundgrens Primörer och logotyp, till den leveransadress du angivit vid beställningen. Glöm inte att ange om det finns portkoder eller liknande som vi behöver ha tillgång till.

Vill du reklamera något?

Alla varor granskas av erfarna ögon innan de läggs i din kasse. Men frukt och grönsaker är i ständig förändring och det är inte alltid möjligt att med blotta ögat eller genom och känna med händerna avgöra om exempelvis en ananas är perfekt mogen eller på väg att bli övermogen.

Vi tror inte att det ska behöva hända särskilt ofta, men om vi trots allt levererar en vara som inte är i fullgott skick ska du självfallet inte bli lidande för det. Skicka ett mejl till info@lundgrensonline.se, och berätta vad som hänt (bifoga gärna en bild), så ser vi till att du blir kompenserad.

Restnoteringar?

Vi importerar från världens alla hörn, och det händer ibland att det uppstår förseningar någonstans längs vägen. Rent konkret kan det innebära att den vara du beställt och betalat för inte finns i lager när det är dags för leverans. Vad händer då?

För att undvika administrativt krångel med exempelvis kreditfakturor, försöker vi i första hand hitta en likvärdig produkt från en annan tillverkare. Om den kategori du har beställt mot förmodan inte är tillgänglig över huvud taget försöker vi använda vårt sunda förnuft och kompensera dig med något annat som vi tror faller dig i smaken. Principen är att du ska få något som du inte rimligtvis kan bli missnöjd över.

Uppsägning, bindningstid och uppehåll

Det går utmärkt att göra uppehåll under exempelvis högtider eller semestrar. Det finns inga bindningstider, så du kan när som helst säga upp abonnemanget. Kontakta oss bara minst två veckor innan nästa leverans, så är saken ur världen.