Köp- och leveransvillkor

Beställning och betalning

Beställningar kan endast göras av företag på lundgrensonline.se. Mottagare är Lundgrens Online AB - 559203-0323.

Betalning sker mot faktura - 20 dagar netto.

Var levererar vi?

I dagsläget levererar vi fruktkorgar till Göteborg med omnejd samt Kungälv med omnejd.

När levereras fruktkorgen?

Vi levererar fruktkorgarna på måndagar (och i vissa fall även onsdagar till företag som har större leveranser).

Hur sker leveransen?

Varorna körs ut av vår egen personal i egna skåpbilar eller lastbilar, märkta med Lundgrens Primörer och logotyp, till den leveransadress du angivit vid beställningen. Glöm inte att ange om det finns portkoder eller liknande som vi behöver ha tillgång till.

Vill du reklamera något?

Alla varor granskas av erfarna ögon innan de läggs i din kasse. Men frukt och grönsaker är i ständig förändring och det är inte alltid möjligt att med blotta ögat eller genom och känna med händerna avgöra om exempelvis en ananas är perfekt mogen eller på väg att bli övermogen.

Vi tror inte att det ska behöva hända särskilt ofta, men om vi trots allt levererar en vara som inte är i fullgott skick ska du självfallet inte bli lidande för det. Skicka ett mejl till info@lundgrensonline.se, och berätta vad som hänt (bifoga gärna en bild), så ser vi till att du blir kompenserad.

Restnoteringar?

Vi importerar från världens alla hörn, och det händer ibland att det uppstår förseningar någonstans längs vägen. Rent konkret kan det innebära att den vara du beställt och betalat för inte finns i lager när det är dags för leverans. Vad händer då?

För att undvika administrativt krångel med exempelvis kreditfakturor, försöker vi i första hand hitta en likvärdig produkt från en annan tillverkare. Om den kategori du har beställt mot förmodan inte är tillgänglig över huvud taget försöker vi använda vårt sunda förnuft och kompensera dig med något annat som vi tror faller dig i smaken. Principen är att du ska få något som du inte rimligtvis kan bli missnöjd över.

Uppsägning, bindningstid och uppehåll

Det går utmärkt att göra uppehåll under exempelvis högtider eller semestrar. Det finns inga bindningstider, så du kan när som helst säga upp abonnemanget. Kontakta oss bara minst två veckor innan nästa leverans, så är saken ur världen. 

 

Beställning och betalning

Att titta igenom sortimentet och lägga produkter i varukorgen går att göra utan att vara inloggad, men för att kunna genomföra ett köp behöver du skapa ett konto. Det är en enkel och snabb process. Spara gärna dina kortuppgifter i kassan. Då går det snabbare och enklare nästa gång du ska handla.

Notera att alla varor beställs styckvis, även lösviktsvaror vars pris är baserat på vikt. Det styckpris som anges för dessa varor är alltså bara en uppskattning, och det faktiska priset fastställs först när varan vägs i samband med packning. Din slutgiltiga kostnad kan därför avvika lite både uppåt och neråt jämfört med den summa som anges när du gör din beställning. Vi hoppas att du har förståelse för detta.

Betalning sker med kort eller Swish i samband med leverans.

Tider för beställning och leverans

Hemleveranser sker under eftermiddag/kväll varje torsdag. För att vi ska kunna hantera din order måste vi ha din beställning senast kl 10.00 samma dag. Om du kan tänka dig att själv komma och hämta dina varor i vår butik går det dock bra att beställa ända fram till kl 10 samma dag som du vill hämta ut dem. Varorna kan hämtas under butikens öppettider. (Notera att öppettiderna kan komma att ändras i samband med helger och högtider.)

Tillkommer det några extra kostnader?

Frakt ingår utan extra kostnad vid beställning över 400 kronor. Handlar du för en lägre summa tillkommer en avgift på XX kronor per beställning.

Hur sker leveransen?

Varorna levereras av vår egen personal i egna skåpbilar eller lastbilar, märkta med vårt namn och vår logotyp, till den leveransadress du angivit vid beställningen. Glöm inte att ange om det finns portkoder eller liknande som vi behöver ha tillgång till.

Kan vi leverera hem till dig?

Det beror på. Vår online-försäljning är fortfarande i en uppstartsfas. Tanken är att börja i lite mindre skala, känna oss för, vara lyhörda för våra kunders synpunkter och önskemål och växla upp efterhand. Än så länge erbjuder vi därför bara hemleverans inom Kungälvs kommun, men tanken är att det undan för undan ska utökas.

Vi försöker vara lyhörda och snabbfotade, och om vi märker att det är flera i ett visst område som är intresserade av våra produkter så kan vi snabbt utöka våra leveransrutter. Hör gärna av dig och berätta var du bor så ska vi se vad vi kan göra!

Vill du reklamera något?

Alla varor granskas av erfarna ögon innan de läggs i din kasse. Men frukt och grönsaker är är i ständig förändring och det är inte alltid möjligt att med blotta ögat eller genom och känna med händerna avgöra om exempelvis en ananas är perfekt mogen eller på väg att bli övermogen.

Vi tror inte att det ska behöva hända särskilt ofta, men om vi trots allt levererar en vara som inte är i fullgott skick ska du självfallet inte bli lidande för det. Skicka ett mejl till xxxxxxxxxx@lundgrensonline.se, och berätta vad som hänt (bifoga gärna en bild), så ser vi till att du blir kompenserad.

Restnoteringar?

Vi importerar från världens alla hörn, och det händer ibland att det uppstår förseningar någonstans längs vägen. Rent konkret kan det innebära att den vara du beställt inte finns i lager när det är dags för leverans. I sådana fall försöker vi hitta en likvärdig produkt från en annan tillverkare. Om den kategori du har beställt mot förmodan inte är tillgänglig över huvud taget försöker vi använda vårt sunda förnuft och kompensera dig med något annat som vi tror faller dig i smaken. Principen är att du ska få något som du inte rimligtvis kan bli missnöjd över.